onsdag 12 oktober 2011

Funderar och diskuterar med mig själv


Eller rättarsagt med äs. Kommer inte fram till något vettigt.
Äs: du är tjock, du vet att du inte få äta så mycket som du har gjort idag, du vet va som gäller i morgon nu.
Sussi: Ja är inte tjcok, ja är smal de vet ja. och man ska äta så som ja har gjort idag och ja blir inte tjock för att ja äter mat. ja måste äta de är ju min medicin. äter ja inte så kommer ja till sjukhuset och där får ja i mig mat på ett eller annat sätt.
Äs: DU är vist tjcok alla tycker du är tjock varför tror du alla kollapå dig för? jo för du är tjock. Gör du bara som ja säger så kommer du inte komma till sjukhuset.

så går diskuteras te i mitt huvud
Äs är arg och besviken på mig efter som ja har ätit som ja ska än så länge.
Jag är glad för ja har vunnit över äs idag.
Äs ger mig ångest för ja inte lyssnat på henne. Äs säger att fortsätter ja så här så kommer ja bli fet, ful, och äcklig. Äs är ju min trygg het min bästa vän en som ja vet alltid finns där. Äs tycker ja är bra på nått.
Men va tycker ja om äs? ja hatar henne men samtidigt så älskar ja henne. ja vill ha ett normalt liv men samtidigt är ja rädd för de. för ja vet inte va de innebär och ha ett normalt liv. Ja är rädd för att misslyckas med att ha ett normalt liv, efter som ja vet inte hur de är. Ja vet hur de är och ha ett liv med självskadebeteende och ätstörningar ja vet att de livet vet ja hur de funkar.
Ja tror dom flesta blir lite rädd för att lämna de som känns tryckt.
Men ja ska verkligen försöka.

xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar