lördag 5 november 2011

mitt liv del 1


När ja va ca 10år så fick vi reda på att min mamma hade cancer. Inget va som de de bruka va längre. Mamma va mycket på sjukhuset och när hon va hemma så sov hon mest hela dagen eller så hade hon så ont förde mästa. De kom ofta folk hem till oss när mamma va hemma för att ge henne sprutor och mediciner och sånt. Min två små syskon va alltid nyfikna när folk kom hem och skulle ge mamma mediciner. Men ja stängde ofta in mig på rumet, tror inte ja ville inse att min mamma va så sjuk som hon va. Så ja spenderade medst min tid på rumet eller på fotbollsplan. De va min trygghet. När ja va 12 år så sluta ja med fotbollen. Kommer ihåg den dagen som de va igår, när ja ringde till min tränare och sa att ja ville sluta. Ja va så ledsen när ja sa att ja ville sluta. Ja ville ju inte de igentligen, men ja kunde inte fortsätta längre. De va nu när ja va 12år som de hemska börja. Mamma va på sjukhuset helatiden, så de va bara ja och min två syskon och min styvfar hemma.

Nästa del kommer i morgon. orkar inte skriva allt på samma gång så de blir bara lite i taget som ja skriver.
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar