tisdag 20 december 2011

överlevde

ja överlevde dagen. Julbord på framtidsspåret va lite jobbigt men ja åt iaf en utmaning ja klara de av.
sen va de ju ätstörningsenheten och vågen de gick bra även om ja hatar de. ja hade gått upp i vikt lita panik men försöker inte tänka på de.
nu ja ja inte dit fören 4jan så de känns bra.
har fixat och så inför i morgon då ja åker hem till mamma i Trollhättan.
Men innan ja dra mig till mamma så blir de en dejt med Anna på mumma antar ja ;)
mycket tankar ja har i huvudet som bara snurrar runt just nu. Ja kan ju va ärlig och säga att ja e rädd, rädd för de friska. Rädd för att släppa de sjuka och den kontrollen ja har haft så himla länge. vet inte om ja kommer våga släppa den helt, de e ju min trygghet. En fråga till er som har blivit friska eller snart är de, Hur gjorde ni för att våga släppa kontrollen?

Nu ska ja lägga mig i soffan och kolla film en stund tror ja.
ha en underbar kväll
xoxo

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill du har flera besökare till din blogg? Här på laakinoiise.blogg.se kör vi dagens blogg varje dag där har du chansen att synast framför mina 100-200 besökare. Om du vill vinna mer besökare trick här :http://laakinoiise.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-onsdag-2.html#comment

    SvaraRadera
  2. Hej!
    kul att du var med och tävlade om att bli dagens blogg. Nu har vinnaren utsetts, gå in på
    http://laakinoiise.blogg.se/2011/december/dagens-blogg-onsdag-2.html#comment
    för att se om du är den lyckliga vinnaren!
    Var även med i den nya omgången! :)

    SvaraRadera
  3. För mig handlade det om att jag började planera saker i mitt liv för att gynna min framtid. Jag tog en risk då jag fortfarande var ganska sjuk men sa upp min behandling för att få testa livet. Jag gav mig fan på att göra andra saker, jobba, utb. Då jag genomförde vissa saker kunde jag verkligen inte ha äs i huvudet lika mycket som innan. Det fanns liksom inte plats för det. Samtidigt som mitt självförtroende växte.
    Fundera!! Ifrågasätt och reflektera över det som varit men gå också vidare. Vad vill du göra i framtiden? Vad är det som håller kvar dig i ätstörningen? Vad får du för posetivt vc negativt?
    Någonting som jag kände var oerhört svårt var viktökningen. Att acceptera en normalvikt är någonting jag arbetar med varje dag. Hoppas du hittar hjälp.som passar dig. Lycka till!

    SvaraRadera